Misiune

Corupția reprezintă unul dintre principalele obstacole în calea creșterii economice, democrației și statului de drept, generând distorsiuni profunde în plan social. Corupția descurajează cooperarea cetățenilor pentru un bine comun, generează frustrare și apatie în rândul populației, conducând la slăbirea societății civile. Mai mult, corupția adâncește inegalitățile sociale și afectează politicile publice care ar trebui să amelioreze situația (bunurile publice nu sunt distribuite după nevoi, ci preferențial). Analize realizate în plan național indică un nivel ridicat de îngrijorare a companiilor cu privire la impactul negativ al fenomenului de corupție asupra economiei românești (CEO Survey Romania 20121, Agenda România 20122). Astfel, 75% dintre respondenții unui sondaj efectuat de GfK în parteneriat cu Fundația Romanian Business Leaders consideră corupția ca fiind unul dintre principalele elemente care afectează negativ tendințele în economia românească pe termen mediu (12 – 18 luni), în timp ce un studiu al PwC arată că 58% dintre respondenți consideră că darea de mită și corupția în general reprezintă o amenințare pentru afacerea lor.

Pornind de la această stare de fapt, un grup format din antreprenori, manageri și reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale au pus bazele unui grup informal de inițiativă care susține crearea Coaliției pentru un Mediu de Afaceri Curat (CMAC).  Inițiativa s-a născut la propunerea Centrului Român de Politici Europene, în cadrul Romanian Business Leaders Summit (februarie 2012) – un eveniment care a reunit lideri din mediul de afaceri românesc, alături de reprezentanți ai societății civile, administrației și mediului academic. Evenimentul a fostorganizat de Fundația Romanian Business Leaders, partener în proiect, o organizație care a creat o platformă coerentă de acțiune pentru peste 200 de antreprenori și manageri români.